Începând cu anul 2025, angajatorii din sectorul public și privat vor fi obligați să își adapteze procedurile de recrutare pentru a facilita integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii, conform unui nou ordin aprobat recent. Publicat în Monitorul Oficial nr. 68, Ordinul nr. 28/11 din 2025 reglementează măsurile de implementare a prevederilor Legii nr. 448/2006, care vizează protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități.

Potrivit noilor reglementări, toate entitățile cu cel puțin 50 de angajați trebuie să asigure un procent minim de 4% din totalul locurilor de muncă pentru persoanele cu dizabilități. În acest sens, angajatorii sunt obligați să solicite ajutorul organizațiilor nonguvernamentale pentru a facilita recrutarea acestor persoane, iar ONG-urile vor fi responsabile pentru informarea persoanelor cu dizabilități despre oportunitățile de angajare disponibile.
În plus, angajatorii vor trebui să comunice posturile vacante către Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD) și agențiile locale pentru ocuparea forței de muncă și să raporteze anual, până la 31 ianuarie, numărul și tipul funcțiilor ocupate de persoane cu dizabilități.
Această măsură vine ca o oportunitate majoră pentru incluziunea socială și profesională a persoanelor cu dizabilități, contribuind la diversificarea și echilibrarea pieței muncii. Detalii suplimentare și modelele de documente necesare pot fi accesate pe site-ul ANOFM.
Prin aceste măsuri, România face un pas important spre o societate mai echitabilă și accesibilă pentru toți cetățenii săi!
Mai multe detalii în cotidianul Observ NEWS
Urmărește observnews.ro și pe Google News